A good start to the new year: Our project „Ideenfunken-Camp“ has been distinguished with the iF communication award 2014 in the categorie crossmedia events! After EVA-gold, another prestigious distinction.

The German Bundesbank has given the go-ahead for the redesign of their Money Museum in Frankfurt am Main. Milla & Partner´s exhibition concept will show four theme complexes – beginning with cash right up to the cosmos of our global economy.

On December 16, 2013, in a signing ceremony, the Italian Expo 2015 SpA coordinating firm handed over the property destined for the German Pavilion at EXPO Milano 2015 to the Federal Ministry of Economics and Technology (BMWi).

The ThyssenKrupp Ideas Park 2012 has been honoured with a GALAXY award in the category „Special purpose project“. Milla & Partner´s concept and implementation were considered gold-worthy by the jury. For 13 days last August, Milla & Partner transformed the Essen fair ground and adjoining Grugapark into a creative urban landscape full of exciting exhibits, aimed at raising enthusiasm in children and teenagers for technology and innovation. The international GALAXY Awards have been honouring excellence in communication disciplines for over 20 years.

The image film we produced for TRUMPF has been so well received by international audiences that the Ditzinger high-tech company now distributed the film not only in German and English, but also in eight additional languages - Italian, Polish, Russian, Portuguese, Spanish, Chinese, Taiwanese and French.

Tagungswirtschaft 03/2013: Ein Interview mit Thomas FrenzelDie Zeiten, da man sich zu einer Tagung für drei Tage in einen Stuhl fallen ließ und passiv dem lauschte, was geboten wurde, sind eindeutig vorbei. Das Mitmach-Zeitalter hat auch Tagungen und Kongresse erreicht. Jeder hat heute die Möglichkeit, auf den verschiedensten Portalen Dinge zu kommentieren und sich mit Gleichgesinnten zu vernetzen. Das hat die Gewohnheiten der Menschen verändert. Mitmachen, seine Meinung sagen, von den Erfahrungen anderer profitieren ist zur Normalität geworden ...

Es sollte ein Hochzeitsgeschenk mit Folgen werden. Weil Arist Dethleffs während seiner vielen Geschäftsreisen nicht auf seine zukünftige Frau Fridel verzichten wollte, baute er in seinem Unternehmen, das sonst Peitschen und Skistöcke herstellte, ein einachsiges Gefährt, das auf gut vier Metern Länge drei Menschen Platz bot und sogar über eine Anhängerkupplung verfügte. Dethleffs nannte sein mobiles Häuschen Wohnauto und konnte sich nach der Jungfernfahrt 1932 bald nicht mehr vor Aufträgen retten.

The concept for the German Pavilion at the EXPO 2015 was presented to the public today by the Federal Ministry of Economics and Technology and the bid-winning consortium (ARGE Milla & Partner / Schmidhuber / Nüssli) at a press conference in Frankfurt/Main. The Pavilion concept takes a congenial but nevertheless clear stance on the EXPO theme „Feeding the planet, energy for life“, calling visitors to action and giving impulses for the future.

Our concept for the new Citizens´ Castle finds itself in illustrious company in the new book 'Urban Spaces - Plazas, Squares and Street Scapes': projects already partly realized in cities such as New York, Tokyo, Shanghai, Sydney or Toronto are presented within the book.

Die Idee von Johannes Milla hat es in den Band 'Urban Spaces' (zu Deutsch: städtische Räume) des renommierten Schweizer Architektur-Verlags Braun-Publishing geschafft. Mit großformatigen Fotos und unter dem Titel 'New Citizens' Castle' wird auf zwei Seiten erläutert, wie sich der Stuttgarter Kommunikationsgestalter ein für die Öffentlichkeit zugängliches Neues Schloss vorstellt.

Ein Schloss als offener Ort für den Souverän, die Bürger - Ministerpräsident Winfried Kretschmann (Grüne) ist von der Idee eines Bürgerschlosses angetan. Allerdings sieht er zurzeit nur die Chance, das Konzept des Stuttgarter Kommunikationsgestalters Johannes Milla in Teilen zu verwirklichen.